3 eigenschappen van een succesvolle horeca website

//3 eigenschappen van een succesvolle horeca website

3 EIGENSCHAPPEN VAN EEN SUCCESVOLLE HORECA WEBSITE

Voor horecazaken zoals een restaurant, brasserie, theehuis,…  is het tegenwoordig ontzettend belangrijk dat je online aanwezig bent want de potentiële klanten van jouw horecazaak doen tegenwoordig steeds meer en meer een klein online onderzoek alvorens ze beslissen waar ze iets gaan eten of drinken. Ze raadplegen Google, Facebook, Tripadvisor,… en krijgen zo een eerste indruk van jouw zaak. Of ze reserveren hun tafel simpelweg met hun smartphone.

De onderstaande 3 tips zullen je helpen om jouw horeca website succesvoller te maken.

1. GA VOOR EEN PROFESSIONELE HORECA WEBSITE

Meer dan 80% van de zoekopdrachten van het woord ‘restaurant’ gebeuren vanop een mobiel telefoontoestel.

  • Een mobile responsive ontwerp is een must want heel wat klanten zullen jouw website vanop hun smartphone raadplegen.
  • Zorg dat de relevantste informatie razendsnel vindbaar is – Get to the point!
  • Gebruik handige online applicaties die je helpen met reservaties zoals Resengo.
  • Vertel iets over de bereikbaarheid van jouw horecazaak. Wat is het exacte adres? Is er voldoende parkeergelegenheid? Zorg eventueel een link naar Google Maps.
  • Toon hoe je zaak eruit ziet. Wat is de sfeer of de stijl van het interieur? Is er een terras?
  • Maak je menu snel raadpleegbaar want heel wat mensen vinden het handig om online het menu al te kunnen inkijken. Vermijd pdf-formaat omdat deze niet mobile friendly zijn.
  • Denk aan jouw openingsuren. Op welke dagen en tijdstippen kan men bij jouw terecht? Maak deze ook beschikbaar in Google My Business!
  • Wie ziet men graag verschijnen in de zaak? Eerder zakenmensen of families? Hoe zit het met kinderen of met grote groepen?

Denk ook aan de technische aspecten van jouw website:

  • Hoe snel laadt jouw webpagina?
  • Heb je een kwalitatieve en snelle hosting?
  • Zijn de beelden, applicaties,… technisch in orde zodat de laadsnelheid van je website optimaal is?

2. OPTIMALISEER DE VINDBAARHEID VAN JE HORECA WEBSITE

De vindbaarheid van jouw website is cruciaal want de meeste zoekopdrachten starten online. Voor een bezoek aan een brasserie, restaurant, fastfood zaak, koffie of theehuis, café,… is dat niet anders.

De vindbaarheid van je website optimaliseren doe je zo!

website horeca SEO optimaliseren
  • Formuleer op voorhand zoekwoorden en integreer deze in jouw website op een correcte manier.
  • Zorg voor een goede en duidelijke sitestructuur en logische url’s. Google houdt namelijk van structuur.
  • Bovenaan in Google staan? Google kan websites of webpagina’s vinden door linken te volgen. Zorg voor interne links op de eigen website, links vanop de eigen website naar andere websites en voor links van relevante of populaire websites naar jouw website.

3. FOCUS OP CONVERSIES

Conversies realiseren gaat over websitebezoekers omzetten in klanten. Met het realiseren van conversies bedoelen we een bepaalde actie of een bepaald gedrag van een websitebezoeker triggeren op jouw website.  Dit kunnen acties zijn zoals een reservatie doen, een bestelling plaatsen, bellen,…

  • Definieer realistische en concrete doelstellingen voor jouw website. Wat verwacht je nu heel concreet van een klant die op jouw website komt?
  • Maak je doelen maximaal meetbaar. Zo weet je of jouw website doet wat die moet doen en kan je eventueel bijsturen.
  • Zorg voor duidelijke ‘call-to-actions’ die onmiddellijk zichtbaar zijn op jouw website.
Website horeca conversies realiseren

Indien klanten online nog niet voldoende converteren:

  • Bedenk en implementeer creatieve ideeën om mensen toch te overtuigen.
  • Test en stuur bij, test en stuur bij, test en… theorie kan je best testen in de praktijk
  • Experimenteer, meet en stuur bij!

Post jouw comments of tips onderaan deze blog.

Laat weten welke tips je onmiddellijk kan implenteren in jouw website.

Een website laten maken voor Horeca?

2018-10-09T15:03:17+00:00

Leave A Comment