marketing automatisatie 2017-12-06T10:54:53+00:00

Genereer leads, sluit deals & manage je pipeline.

Versnel je digitale groei en automatiseer je waardevolle marketingacties.

Marketing automatisatie: Wat is het?

Marketing automatisatie (Eng. Marketing Automation) stroomlijnt jouw verkoop en marketing. Je past dit toe door repetitieve en handmatige processen te vervangen door geautomatiseerde en gepersonaliseerde oplossingen. Het helpt je om in contact te treden met prospects, leads te genereren & te kwalificeren en klanten te maken. Daarnaast heeft marketing automatisatie een groot nut omdat je campagnes, prestaties en resultaten kan managen en analyseren.

Marketing automatisatie maakt marketeers 20% productiever.

Dit blijkt uit onderzoek van Nucleus Research.

AUTOMATISEER JE MARKETING, VERKOOP EN BUSINESS

Marketing is aan het veranderen.

De gemiddelde marketeer vandaag heeft een heel ander profiel dan de gemiddelde marketeer van tien jaar geleden. De opkomst van het internet, geavanceerde technologie, e-commerce, sociale media en mobiele telefonie,… hebben een grote impact op verschillende aspecten van ons leven. Hoewel deze veranderingen intussen al geruime tijd gaande zijn, is het pas sinds kort dat ze echt in de wereld van B2B marketing hun intrede vinden. Nu deze technologieën beschikbaar zijn, kunnen marketeers ze op een krachtige manier inzetten.  Marketing wordt hierdoor, meer dan ooit tevoren, aantoonbaar rendabel .

Marketing automatisatie
marekting automatisatie winner

Waarom kiezen bedrijven voor marketing automatisatie?

  • Afstemmen van marketing en verkoop
  • Verhoging van het aantal leads
  • De kwaliteit verbeteren van leads
  • Meer inzicht in het aankoopproces van klanten
  • Lead scoring en management automatiseren
  • Hogere en aantoonbare rendabiliteit van marketingactiviteiten
  • ROI verhogen
  • Lage kost per lead/klantenconversie

Wanneer sales en marketing teams op elkaar afgestemd zijn dan worden bedrijven 67% beter in het sluiten van deals. (bron: Marketo)

Wij bieden de tools, de expertise en middelen om jouw succesvoller te maken met Marketing Automatisatie.

De belangrijke bouwstenen van marketing automatisatie

marketing automation lead nurturing

e-mail marketing

marketing automation analyse en rapportage

analyse en rapportage

Marketing automatisation software

Marketing Automation software is veel meer dan het automatiseren van e-mails. Met marketing automatisatie ben je in staat om leads te genereren, leads te managen, site tracking te doen, lead scoring,… en zoveel meer. Het doel van een goed marketing automatisatie softwarepakket is het stroomlijnen en structureren van jouw commerciële workflows. Momenteel zijn er naar ons weten meer dan 350 verschillende aanbieders van marketing automation software. Het is vrijwel onmogelijk om ze allemaal te vergelijken, maar hieronder bespreken we toch enkele aanbieders.

Infusionsoft

Infusionsoft is het meest populaire marketing automatisatie platform en richt zich op degelijke KMO’s. Ze hebben momenteel een 36.000 klanten en 125.000 actieve gebruikers.

Dit komt waarschijnlijk om ze de meeste features hebben die een marketing automation systeem nodig heeft.

Ze hebben features zoals:

  • contact management
  • lead nurturing
  • e-mail systeem
  • lead scoring
  • landingpagina’s

Features waarvan wij vinden dat Infusionsoft het mist zijn:

  • social marketing
  • website visitor tracking

Gebruiksvriendelijkheid?

Infusionsoft is zeer gebruiksvriendelijk maar je hebt wel tijd nodig om het te leren.

Welke budget het je nodig voor Infusionsoft?

  • Starter: $99/ maand
  • Essential: $199 /maand
  • Complete: $299  / maand

Conclusie: Infusionsoft is een zeer degelijk en betaalbaar platform. De moeite waard om te overwegen.

Hubspot

Hubspot is een ook zeer populair marketing automation software platform. Ze hebben momenteel een meer dan 23.000 klanten en meer dan 116.000 actieve gebruikers. Hun aanwezigheid op het web en activiteit op sociale media kan je bijna niet negeren.
Als het gaat over marketing automatisatie, dan zouden we durven stellen: “ze leven marketing automation”. Hubspot geeft zelf het absolute voorbeeld dat marketing automatisatie werkt. Ze zijn meesters in marketing en daarom een speler die je niet kan negeren.

Gebruiksvriendelijkheid?

We horen soms wat klachten over de UI (user interface) die wat oubollig en niet altijd even gebruiksvriendelijk maar wij zouden subpot eerder overal evalueren als een gebruiksvriendelijke tool.

Welke budget het je nodig voor Hubspot?

  • Basic: € 185 /maand
  • Pro: € 740/maand
  • Complete: € 2.200/maand

Conclusie: Hubspot moet je zeker overwegen als je aan marketing automation software denkt want zowat alle features zijn aanwezig. Wat ons en onze klanten vaak tegenhoudt is de prijs want met het basispakket is de kans groot dat je maandelijks moet bijbetalen omdat de limieten van het pakket snel overschreden worden.

Eloqua

Eloqua is een redelijk populaire marketing automation tool van Oracle. Wij hebben minder ervaring met dit systeem omdat zij hun naar onze mening op de grotere bedrijven richten. Ze hebben een heel professioneel systeem en we lezen best wel wat goede comments over hun maar het maandelijkse budget voor hun basispakket start vanaf € 2000, het standaard pakket kost € 4000 per maand en dan is er nog een prijs op maat voor de Enterprise versie.
Weet wel dat je voor het basispakket al heel wat features krijgt.

Onze conclusie: Heb je een middelgrote of een grote onderneming met een IT-afdeling of complexe IT processen. Overweeg dan zeker Eloqua.

Marketo

Marketo is een geweldige marketing automatisatie tool voor middelgrote en grote ondernemingen die op zoek zijn naar een degelijke en en ‘budgetvriendelijke oplossing’. Marketo wordt gebruikt door verschillende grote bedrijven zoals Intel en Chrysler.

Gebruiksvriendelijkheid?

Marketo is een zeer gebruiksvriendelijk en intuïtief platform dat gemakkelijk te implementeren valt.

Welke budget het je nodig voor Marketo?

  • Basic: $ 895 /maand
  • Pro: $ 1.795/maand
  • Elite: $ 3.195/maand

Onze conclusie: Marketo is zeer gebruiksvriendelijk platform maar naar onze mening niet geschikt voor kleine organisaties.

Onze favoriet – Activecampaign

Activecampaign is een redelijk nieuwe speler op de markt van marketing automatisatie. Hun focus ligt volledig op hun product en laten het vermarkten van hun product voornamelijk over aan hun klanten. Aangezien Activecampaign een redelijk nieuwe speler is, heeft het platform wel nog wat werkt nodig. Soms ervaren wij wel eens kleine onhandigheden, ze hebben een fantastische support service. En we merken dat ze met de meeste feedback of opmerkingen vrijwel onmiddellijk aan de slag gaan.

Activecampaign beschikt over de meest relavante features zoals:

  • contact management
  • lead nurturing
  • e-mail systeem
  • lead scoring
  • landingpagina’s
  • social marekting
  • website visitor tracking
  • sms marketing

Bovendien zit er in het pluspack een uitstekend sales en CRM systeem dat perfect geïntegreerd is op de marketing automation.

Gebruiksvriendelijkheid?

Activecampaign is zeer gebruiksvriendelijk maar een korte introductie is niet overbodig om helemaal op gang te geraken.

Welke budget het je nodig voor Activecampaign?

  • Lite: vanaf € 9/maand
  • Plus: vanaf € 49/maand
  • Professional: vanaf € 79/maand
  • Enterprise: vanaf € 149/maand

Conclusie: Activecampaign is een groeiend en degelijk platform. Ideaal voor kleine en middelgrote ondernemingen die zoek naar marketing automatisatie en waar willen voor hun geld.

Interesse in Activecampaign marketing automatisatie?