aanpak webdesign 2017-09-25T20:33:31+00:00

Onze code die werkt voor jou.

Want wij helpen je website echt renderen.

Aanpak webdesign in 6 stappen

Wil jij een succesvolle website die 200% meer rendeert?

Volg onze aanpak ‘webdesign in 6 stappen’ want zo kan je jouw website succesvoller maken. We werken aan de hand van een stappenplan dat al veelvuldig getest werd en zich bewezen heeft. Het is dus een goed hulpmiddel om jouw webproject succesvoller uit te voeren.

Uit een onderzoek dat onder ander door Redeye werd gedaan, blijkt dat bedrijven die op een gestructureerde manier aan hun website en conversie werken, twee keer zoveel kans hebben om een grote omzetstijging te realiseren.

Maak concrete en realistische doelen voor je website.

Wat zijn jouw verwachtingen? Wat is het primaire doel van de site en wat zijn de bijdoelen? Waarom zou een websitebezoeker klant worden bij jouw bedrijf? Bepaal wat je zelf zou willen en waarom bezoekers of potentiële klanten jouw site zouden willen bezoeken. Wat is jouw waardepropositie die duidelijk naar voren dient te komen op jouw website?

Deze voorbereiding en analyse  wordt de solide basis die je nodig hebt voor de structuur en inhoud van jouw site duidelijk te kunnen richten.

De tijd dat een website een online brochure was, is al lang voorbij. Een hedendaagse website is een verlengstuk van jouw zaak. Met een website die goed gemanaged wordt, kan je bijvoorbeeld nieuwe klanten binnen halen, iets verkopen, online een reservatie vastleggen,…

webdesign stap 2

Wist je dat meer dan 80% van de online zoekopdrachten voor het woord ‘restaurant’ vanaf een mobiel toestel gebeurt.

Bepaal de structuur van je website.

We ontwikkelen en verfijnen de sitestructuur. We leggen de basis voor de navigatie en de verschillende pagina’s die aan bod dienen te komen. We adviseren ook om dit mede te baseren op een keywordresearch, zodat de structuur van de site gebouwd kan worden op basis van zoektermen die potentiële klanten gebruiken.

Deze fase zal ervoor zorgen dat de website  logisch is opgebouw, gebruiksvriendelijker is en beter vindbaarheid wordt in Google.

Ontwikkel een stijl en layout voor je website

We ontwikkelen een lay-out die past bij jouw huisstijl en klanten. Net zoals je zaak een bepaalde stijl heeft, kan jouw online aanwezigheid dezelfde stijl ook uitstralen. Zorg dat deze stijlen overeenkomen en dat het past bij de klanten die je wil aantrekken.
Het doel van deze fase is de look & feel van je website duidelijk maken. We zorgen dat je site op verschillende schermgroottes en apparaten bekeken kan worden. Daarnaast werken we ook aan de interactie met jouw klanten of bezoekers zodat de doelen van jouw website maximaal behaald kunnen worden.

Als je nog geen logo of huisstijl hebt, zullen die in deze fase ontwikkeld worden. Denk daarnaast ook aan de beelden en media die in de website geïntegreerd zullen worden.

Uitwerken van je website

Nu starten we met het bouwen van de website. Jouw website kan vanaf scratch opgebouwd worden of we baseren ons op bestaande templates zodat het budget voor ontwikkeling daalt. Zelfs al kies je voor een bestaande template, jouw website zal steeds maatwerk zijn want we zorgen dat je site uniek wordt.

Indien nodig worden er bijkomende functies ontwikkelen of worden er bestaande applicaties (zoals reservatietools, betaalsoftware, marketingautomatisatie…) aan de website gekoppeld zodat je site compleet wordt. We adviseren om minimaal een koppeling te voorzien met Google Analytics, zo kan je  zelf op elk moment het gedrag van de websitebezoekers volgen.

Finaliseer en lanceer

Het is belangrijk dat jouw website vanaf elke computer vlot bruikbaar is. Jouw website wordt daarom getest in verschillende browsers vanop verschillende toestellen. Het is nu tijd om je hosting te activeren en je website live te zetten.

Zorg voor een kwalitatieve hosting want dit kan de vindbaarheid en de snelheid van je website sterk beïnvloeden.

aanpak webdesign stap 6

Ongeveer 96% van alle bezoekers van een website zijn nog niet klaar om een aankoop te doen

Optimaliseer

Eens je website gelanceerd is dan begint het pas. Nu is het een kwestie van je website te monitoren en bij te sturen. Focus op vindbaarheid van je website, bezoekers en op conversies. Creëer ook nieuwe content en landingspagina’s zodat je website relevanter wordt voor Google en potentiële bezoekers.

Geen enkel project loopt onmiddellijk perfect. Het is daarom belangrijk om de eerste maanden na de lancering foutjes weg te werken en op basis van data je website bij te sturen waar nodig. Wij helpen je hiermee graag verder.